Yanlış ilaç verilen 17 bebekte kurt adam sendromu belirtisi görüldü!

0
337
Reklam

İspanya’da mide ilacı yerine yanlışlıkla saçkıran ilacı verilen en az 17 bebekte ‘kurt adam’ sendromundakine benzer belirtiler görüldü. Bir anne, “Oğlumun alnı, yanakları, kolları, bacakları ve elleri kıllarla kaplandı. Çok korkunçtu” dedi.

İspanya Kamu sağlığı düzenleme kurumu AEMPS’in, Cantabria, Valencia ve Granada’da görülen vakalar üzerine başlattığı soruşturma sonunda yanlışlığın bir ilaç şirketinin dağıtım merkezinde yanlış etiketlemeden kaynaklandığı anlaşıldı.
Çocuklara reflü tedavisi için omeprazol yerine saç çıkmasını hızlandıran minoksidil verildi.
Soruşturma sonuçlanıncaya kadar şirketin faaliyetleri durduruldu ve piyasadaki ilaçlar toplatıldı

Bebeğin kaşları bir yetişkin gibiydi

Sağlık Bakanlığı’nın açıklamasında ilacın kesilmesiyle kılların döküleceği, bu belirtilerin görüldüğü çocukların durumunun birkaç hafta içinde normale döneceği belirtildi. İspanya’da yayımlanan El Mundo gazetesine konuşan Amaya adlı bir anne, 22 aylık kızının yüzünde kıllar çıkmaya başlayınca paniğe kapıldığını söyledi.

-Reklam-

Aynı ilacı alan Uriel adlı bir bebeğin ise tüm vücudunun kıllarla kaplandığı ve kaşlarının bir yetişkininki gibi kalınlaştığı görüldü. Minoksodil’in çocuklarda “kurt adam” sendromu olarak da bilinen hipertrikoz belirtilerine yol açtığı belirtiliyor.

Hipertrikozda yüz ve diğer bölgelerde aşırı derecede kıllanma oluşuyor.

BBC Türkçe

Bu Haberler de İlginizi Çekebilir

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz