Fransa’da etkili olan aşırı sıcaklar can aldı. Besançon ve Grenoble kentlerinde biri genç bir işçi olmak üzere en az iki kişi hayatını kaybetti.
Fransa’da etkisini artırarak sürdüren aşırı sıcak hava dalgası, ölümlere yol açtı. Besançon kentinde, 35 yaşındaki bir inşaat işçisi, pazartesi günü şantiyeden dönerken aşırı sıcaklardan şikayet etti.
Öğleden sonra dinlenmek üzere çalıştığı minibüsün arkasına geçen genç adam, yolculuk sırasında ses çıkarmayınca arkadaşları durumdan şüphelendi. Ne yazık ki işçinin hayatını kaybettiği anlaşıldı.
Yaşlı bir adam da sıcak hava nedeniyle hayatını kaybetti
Sıcak havanın etkisiyle ikinci ölüm haberi ise Grenoble kentinden geldi. 73 yaşındaki bir erkek, yaşadığı huzurevinde sabah saatlerinde yaşamını yitirdi. Olay yerine gelen doktor, ölümün nedeninin yüksek sıcaklık olduğunu belirtti.
Fransa genelinde kırmızı alarm verildi
Bu iki ölüm, Fransa’da devam eden canicule nedeniyle verilen kırmızı uyarıların ciddiyetini bir kez daha ortaya koydu. Yetkililer özellikle yaşlılar, çocuklar ve dış mekânda çalışanlar için dikkatli olunması çağrısını yineliyor.
Macron’dan uyarı
Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, X hesabından yaptığı açıklamada, aşırı sıcak havalardan öncelikle yaşlı ve çocuklar gibi hassas insanların etkilendiğini kaydetti.
Macron, vatandaşlardan yakınlarının durumuna dikkat etmesini isteyerek, sıcak havalarda su içmek, serin bir yerde kalmak gibi uygulanması gereken tedbirlerin detaylandırıldığı bir görsel paylaştı.
Tüm gelişmelerden haberdar olmak için Artı33’ü Facebook @arti33com, Twitter @haberarti33 ve Instagram’da @haberarti33 takip edin…
YASAL UYARI: Bu haberin yayın hakkı www.arti33.com sayfasına aittir. Fransa hariç haberin linki kaynak gösterilerek paylaşılabilir.











































